anotherworldinmyeyes.blogg.se

Att ''skapa'' något.

Publicerad 2013-07-17 13:43:00 i tankar

Det finns personer som jag lever för, som jag verkligen älskar över hela mitt pulserande hjärta. Det finns också saker runt oss som jag lever för, som gör mig glad. Som solen och månen. Tillexempel när solen går ner och skapar olika färger på himlen. Att en stor lysande sol kan göra så himlen blir tillexemper rosa. Eller när månen kommer fram och lyser upp den mörka himlen. Den bästa årstiden som finns då månen är uppe är vintern. Allt blir mörkare och stjärnorna blir klarare. Och så kommer månen och lyser upp med sitt vit ljusa sken. 
Vi använder kameror för att ta kort på dessa magnefika skapelserna för att kunna visa andra. Men även om vi tar kort på dom med dom bästaste kamerorna som finns så kommer dom aldrig vara så fina som dom är när vi ser dom med blotta ögat!  
 
Och en annan sak som jag lever för och älskar är att baka. Ta tillexempel ett vanligt pepparkakshus som alla delar är färdigjorda. Men så måste man sätta ihop alla dom delarna och kanske pynta den med. Vi skapar ett pepparkakshus, så som det var menat att vara. Ordet att ''skapa'' gör mig så glad. Att skapa ett pepparkakshus med lite pynt på. Eller en muffin, eller en tårta. Vad som helst! För vi skapar.
 
 
Dessa är en liten del av allt det jag har skapat.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela